Garaget vintern 2016-2017

04.06.2017

Garaget Vintern 2016-2017

Classe tvingades avbryta sista heatet på Gelleråsen när
motorn började tappa kraft. I ett budget bygge är det extra spännande att öppna
motorn när man inte vet vad det är för är fel. Den hade nypt på båda cylindrarna, kolvarna
hade tagit illa vid sig men loppen såg okej ut, skulle nog räcka med att hona dem.
Vevaxellagret på vänster sida hade skuret ordentligt, glappade på ett par
millimeter, rullager på en ohärdad axeltapp fick vi reda på senare.
Vevstakslagren hade också ett oroväckande axialspel. Nils Eriksson lovade att
ta hand om detta. Svaret vi fick var att veven inte går att använda men som tur
var så hade vi en extra vev, tack Lennart Klasson för att vi fick köpa din 350
som du hade liggande i delar.
Vi köpte nya vevstakslager av WRM trots att man inte hade någon erfarenhet av
dem, men vi hitta inte några original lager,

Ventilarna är slipade, loppen honade,nya kolvar monterade,